Ενδιάμεση έκθεση-παρουσίαση του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ¨Μητρικές Γλώσσες - Η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης``
Επίσκεψη Erasmus+ τριών εκπαιδευτικών από την Λιλ της Γαλλίας
3 εκπαιδευτικοί από το σχολείο Saint Paul της γαλλικής πόλης Λιλ επισκέπτονται το σχολείο μας για να παρακολουθήσουν και να υιοθετήσουν καλές πρακτικές περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από την ομάδα περιβαλλοντικής του 53ου ΓΕΛ. Οι δράσεις που έχουμε οργανώσει για την εβδομάδα 2-5 Μαΐου είναι: ανακύκλωση συσκευών σε συνεργασία με την υπηρεσία ανακύκλωσης Δήμου Αθηναίων, ανακύκλωση χαρτιού, βιωματική επίσκεψη στο καταφύγιο αδέσποτων ζώων του Δήμου Αθηναίων, καθαρισμός παραλίας σε συνεργασία με την ΜΕdIES και μελέτη πεδίου στο αστικό περιβάλλον των Σεπολίων.
Έτσι, οι Γάλλοι εκπαιδευτικοί θα μεταφέρουν εκπαιδευτική τεχνογνωσία στο σχολείο τους για να υλοποιήσουν εκεί προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με έμπνευση από το…53ο!
Εργασίες μαθητών/-ητριών Erasmus+ ``Μητρικές Γλώσσες - Η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης``
Οι μαθητές/-ήτριες από την Πολωνία και την Ελλάδα δημιούργησαν πολλές πρωτότυπες και ποιοτικές ψηφιακές εργασίες κατά τη διάρκεια της κινητικότητας Erasmus+ στο Μρόζυ με θέμα: “Μητρικές Γλώσσες – Η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης”.
Απολαύστε τις!
Digital Books:
A unique cooperation between Greek and Polish culture
Presenting Greek poetry
Κινητικότητα Erasmus+ μαθητριών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην Πορτογαλία (Viana do Castelo, 26 Μαρτίου -2 Απριλίου 2023)
Μια μοναδική εμπειρία άρχισε στις 26 Μαρτίου 2023 όταν 6 μαθήτριες του σχολείου μας φιλοξενηθήκαμε στη Viana do Castelo της Πορτογαλίας μέχρι τις 2 Απριλίου στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ “Μητρικές Γλώσσες”. Υπήρχε εξαρχής οικειότητα, καθώς οι Πορτογάλοι μαθητές είχαν φιλοξενηθεί τον προηγούμενο μήνα στην χώρα μας.
Μετά την άφιξή μας στο αεροδρόμιο του Πόρτο, συναντηθήκαμε ξανά με τους Πορτογάλους φίλους μας και γνωρίσαμε τις οικογένειες τους. Αφού περάσαμε μερικές ώρες με τις οικογένειες, ξεναγηθήκαμε στην πόλη της Viana. Επισκεφθήκαμε το εμπορικό κέντρο και κάναμε βόλτα στο κέντρο για την υπόλοιπη μέρα.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε στο σχολείο, με την ομιλία του διευθυντή τους, πολλές διασκεδαστικές “ice-breaking” δραστηριότητες και την περιήγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου. Ύστερα, παρακολουθήσαμε τη ξενάγηση στο Navio Gil Eanes, το οποίο είναι ένα ιστορικό πλοίο και πλέον χρησιμοποιείται ως μουσείο. Μετά την ξενάγηση, είχαμε ελεύθερο χρόνο στην πόλη και δοκιμάσαμε το παραδοσιακό γλυκό τους Bolas de Berlim. Στο τέλος της ημέρας καθίσαμε σε μία ωραία καφετέρια δίπλα στο λιμάνι.
Την τρίτη μέρα, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια διδακτική ώρα λογοτεχνίας και έπειτα, με αφορμή την εβδομάδα επιστημών, είδαμε και συμμετείχαμε σε αρκετά ενδιαφέροντα πειράματα φυσικής, βιολογίας και χημείας. Αργότερα, μοιραστήκαμε σε ομάδες και συνεργαστήκαμε για την υλοποίηση των εργασιών. Το απόγευμα της ίδιας μέρας, πήγαμε στην παραλία Cabedelo. Εκεί, είδαμε το όμορφο ηλιοβασίλεμα και παίξαμε διάφορα παιχνίδια. Αφού έδυσε ο ήλιος, φάγαμε βραδινό σε ένα κοντινό εστιατόριο.
Την τέταρτη μέρα, συναντηθήκαμε στο σχολείο και οδηγηθήκαμε στο ποτάμι Lima της πόλης για να κάνουμε κανό. Μετά από αυτή φανταστική εμπειρία επιστρέψαμε στο σχολείο για το μεσημεριανό γεύμα. Στη συνέχεια, αφού φτάσαμε στο μουσείο Traje de Viana do Castelo είδαμε παραδοσιακές στολές και κοσμήματα της πόλης. Μετά το πέρας των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, πήγαμε για δείπνο σε ένα εστιατόριο δίπλα στην θάλασσα Norte. Η μέρα μας έκλεισε σε ένα κέντρο bowling που περάσαμε υπέροχα.
Την πέμπτη μέρα, συνεχίσαμε τις εργασίες μας στο σχολείο και αφού τις ολοκληρώσαμε, επισκεφθήκαμε την εκκλησία Santa Luzia, η οποία θεωρείται το σημαντικότερο αξιοθέατο της πόλης. Το βράδυ, καθίσαμε σε ένα καφέ πάνω από το ποτάμι και παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια.
Την έκτη μέρα, παρουσιάσαμε τις εργασίες με τους μύθους και τα τραγούδια της κάθε χώρας και παίξαμε εκπαιδευτικά κουίζ με πορτογαλικές και ελληνικές λέξεις. Παρακολουθήσαμε βίντεο και ταινία μικρού μήκους με πρωταγωνιστές τους Πορτογάλους μαθητές. Επειδή ήταν η τελευταία μας μέρα στο σχολείο, μας δόθηκαν τα πιστοποιητικά του προγράμματος και κάποια συγκινητικά αναμνηστικά. Το απόγευμα, το σχολείο είχε διοργανώσει ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές συνέβαλαν στην ετοιμασία του πάρτι, φέρνοντας φαγητά και γλυκά. Ακόμη, μάς εντυπωσίασε το γεγονός ότι υπήρχε ζωντανή μουσική από ένα συγκρότημα μαθητών του σχολείου.
Το πρωί της τελευταίας μέρας, ξεκίνησε το ταξίδι μας προς το Πόρτο. Εκεί, περπατήσαμε την πόλη, καθίσαμε σε ένα εστιατόριο και φάγαμε ένα από τα παραδοσιακά τους πιάτα, το “francesinha”. Ακολούθως, επισκεφθήκαμε μια εκκλησία της πόλης, το λιμάνι και τη γέφυρα D.Luis. Επιπλέον, αγοράσαμε σουβενίρ από την εντυπωσιακή αυτή πόλη. Αφού γυρίσαμε στη Viana, πήγαμε στο εμπορικό κέντρο και εκμεταλλευτήκαμε τις τελευταίες μας ώρες με τους Πορτογάλους.
Τα ξημερώματα της όγδοης μέρας, αποχαιρετίσαμε με συγκίνηση τους φίλους, τις οικογένειες και τους καθηγητές και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
Το ταξίδι μας στην Πορτογαλία ήταν γεμάτο με πολλές καινούριες εμπειρίες και ανθρώπους. Γνωρίσαμε την κουλτούρα τους, τις παραδόσεις και τα έθιμά τους. Εντυπώσεις μάς δημιουργήθηκαν από τον πολιτισμό, τις συνήθειες και το εκπαιδευτικό τους σύστημα που διέφερε από το δικό μας, όπως το γεγονός ότι τρώνε μεσημεριανό στο σχολείο αλλά και ότι οι διδακτικές τους ώρες ολοκληρώνονται στις 17:00. Όλοι μας, μείναμε ευχαριστημένοι από τη φιλοξενία τους, δεθήκαμε σε μεγάλο βαθμό με τα παιδιά και είναι σίγουρο πως η εμπειρία αυτή θα μας μείνει αξέχαστη!
Εργασίες μαθητών/-ητριών Erasmus+ ``Μητρικές Γλώσσες - Η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης``
Οι μαθητές/-ήτριες από την Πορτογαλία και την Ελλάδα δημιούργησαν πολλές πρωτότυπες και ποιοτικές ψηφιακές εργασίες κατά τη διάρκεια της κινητικότητας Erasmus+ στο Viana do Castelo με θέμα: “Μητρικές Γλώσσες – Η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης”.
Απολαύστε τις!
Βίντεο-παρουσίαση ελληνικών και πορτογαλικών μύθων
Το κίνημα Bengali που οδήγησε στην ανακήρυξη της Διεθνούς Ημέρας Μητρικής Γλώσσας
Κινητικότητα Erasmus+ μαθητριών του ιταλικού σχολείου IIS Margherita Hack (Μορλούπο, Ρώμη) στο σχολείο μας (4-13 Μαρτίου 2023)
Κινητικότητα Erasmus+ μαθητών/-ητριών πορτογαλικού σχολείου στην Αθήνα (20-26/2/2023)
Από τις 20 έως τις 26 Φεβρουαρίου 2023, Πορτογάλοι μαθητές/-ήτριες και εκπαιδευτικοί από το Viana do Castelo επισκέφθηκαν την Αθήνα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Μητρικές Γλώσσες” που υλοποιείται μεταξύ σχολείων της Ελλάδας, Ισπανίας, Πορτογαλίας και Πολωνίας.
Από την πρώτη κιόλας ημέρα, οι Πορτογάλοι μαθητές/-ήτριες έγιναν δεκτοί με ενθουσιασμό από τις ελληνικές οικογένειες. Μετά από μια πρώτη ημέρα προσαρμογής λόγω του κουραστικού τους ταξιδιού, είχαν επιτέλους την ευκαιρία να επισκεφθούν το σχολείο μας. Αφού παρακολουθήσαμε μια δραματοποίηση του αρχαίου μύθου της Ευρώπης και μια ομιλία από τον διευθυντή του σχολείου, συνεχίσαμε με κάποιες διασκεδαστικές δραστηριότητες για να γνωριστούμε καλύτερα. Ακολούθησε η παρουσίαση του ελληνικού αλφαβήτου και της ελληνικής μυθολογίας από τους μαθητές/-ήτριές μας. Το υπόλοιπο της ημέρας περιελάμβανε επίσκεψη στην Ακρόπολη, συνοδευόμενη από ξενάγηση που έκαναν οι μαθητές/-ήτριές μας στα αγγλικά αξιοποιώντας την εκπαιδευτική εφαρμογή Actionbound.
Εκείνη την ημέρα, μετά τις δραστηριότητες Erasmus, συνέβη το πιο σημαντικό γεγονός από όλα: Οι πορτογάλοι δοκίμασαν για πρώτη φορά το περίφημο ελληνικό σουβλάκι ! Μπορούμε να εγγυηθούμε ότι το απόλαυσαν πολύ.
Η τρίτη ημέρα ήταν η αφιερωμένη σε ομαδικές εργασίες στο σχολείο. Οι δραστηριότητές μας ξεκίνησαν με κάποια κουίζ χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές EdPuzzle και Kahoot. Στη συνέχεια, οι μαθητές άρχισαν να εργάζονται στις ομαδικές εργασίες τους. Ένα σύνολο μικτών ομάδων που αποτελούνταν από Έλληνες και Πορτογάλους μαθητές/-ήτριες συνεργάστηκαν για να φτιάξουν αφίσες για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Μητρικής Γλώσσας (21 Φεβρουαρίου).
Για το μεσημεριανό γεύμα, οι μαθητές Erasmus+ της Α’ τάξης διοργάνωσαν έναν παραδοσιακό ελληνικό μπουφέ στο σχολείο- από παστίτσιο μέχρι γαλακτομπούρεκο. Έτσι, οι φιλοξενούμενοι πήραν μια ακόμα καλύτερη γεύση της ελληνικής κουζίνας. Το υπόλοιπο της ημέρας, οι Έλληνες μαθητές τους πήγαν για την πιο διασκεδαστική δραστηριότητα: το μπόουλινγκ.
Την τέταρτη ημέρα, επισκεφθήκαμε το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος- πιο συγκεκριμένα, ξεναγηθήκαμε στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας. Στο εσωτερικό της μπορέσαμε να εξερευνήσουμε τις διαφορές μεταξύ των βιβλιοθηκών κάθε χώρας, καθώς και να θαυμάσουμε την ομορφιά του κτιρίου και την πλούσια συλλογή βιβλίων. Οι Πορτογάλοι μαθητές/-ήτριες κατάφεραν μάλιστα να εντοπίσουν ένα απόσπασμα του διάσημου Πορτογάλου ποιητή Φερνάντο Πεσσόα ανάμεσα στα σπουδαία έργα που απεικονίζονται στη διακόσμηση της βιβλιοθήκης.
Μετά την ξενάγησή μας και την υπέροχη θέα των σιντριβανιών του Κέντρου που “χόρευαν” υπό τους ήχους της μουσικής, οι μαθητές έκαναν άλλη μια βόλτα στη Μαρίνα Φλοίσβου, όπου έφαγαν το μεσημεριανό τους γεύμα. Ο δρόμος της επιστροφής ήταν έγινε χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας. Το βράδυ, οι μαθητές παρακολούθησαν τον αγώνα μπάσκετ μιας Ελληνίδας μαθήτριας Erasmus+ (η δική μας ομάδα κέρδισε!).
Η πέμπτη μέρα ήταν η μεγάλη μέρα του καρναβαλιού. Αλλά πρώτα, οι μαθητές ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητές τους δημιουργώντας έναν ψηφιακό τουριστικό οδηγό της Ελλάδας, καθώς και ένα βιβλίο συνταγών με ελληνικές και πορτογαλικές συνταγές- όλα μεταφρασμένα στα ελληνικά, πορτογαλικά και αγγλικά.
Τέλος, ολοκληρώσαμε με άλλα δύο κουίζ στο Kahoot, καθώς και με μια βιωματική δραστηριότητα που οργάνωσε μια από τις μαθήτριές μας, στην οποία μάθαμε βασικές λέξεις στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Τα πιστοποιητικά συμμετοχής παραδόθηκαν στους Πορτογάλους μαθητές/-ήτριες σε πανηγυρικό κλίμα. Ήταν επιτέλους ώρα για διασκέδαση! Οι μαθητές ντύθηκαν, χόρεψαν και διασκέδασαν με το υπόλοιπο σχολείο σε ένα διασκεδαστικό πάρτι. Μετά το πάρτι ακολούθησε δείπνο στο κέντρο της πόλης.
Η έκτη ημέρα περιελάμβανε επίσκεψη και ξενάγηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Οι μαθητές έλαβαν κάποια αναμνηστικά, και θαύμασαν του Ευζώνους της Προεδρικής Φρουράς. Μετά το τέλος των δραστηριοτήτων μας, οι μαθητές έφαγαν μεσημεριανό γεύμα και δείπνο στο κέντρο της πόλης, εξερευνώντας την Αθήνα (και αγοράζοντας περισσότερα αναμνηστικά στην πορεία).
Η τελευταία ημέρα ήταν δύσκολη- όλοι δίσταζαν να αποχωριστούν, οπότε φάγαμε σε μια ελληνική ταβέρνα πριν η πορτογαλική ομάδα φύγει. Υπήρξαν δάκρυα, αγκαλιές και πολλοί αποχαιρετισμοί.
Στο τέλος της ημέρας, αυτή η εβδομάδα είναι βέβαιο ότι θα είναι μια από τις πιο αξέχαστες εμπειρίες του 2023, καθώς και μια ευκαιρία να γνωρίσουμε τους ανθρώπους της Πορτογαλίας και τους υπέροχους μαθητές/-ήτριές τους.
Θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι αυτή η εμπειρία ήταν τόσο σημαντική για εμάς όσο και για εκείνους και είμαστε βέβαιοι ότι ευχαριστήθηκαν όσο και εμείς.
Το Blog του νέου Προγράμματος Erasmus+ ``Mother Languages`` (2022-2024)
Το νέο μας πρόγραμμα Erasmus+ σε συνεργασία με σχολεία της Πολωνίας ,της Ισπανίας και της Πορτογαλίας έχει ήδη το δικό του blog για να ενημερώνεστε για τις δράσεις των μαθητών/-ητριών και εκπαιδευτικών.
https://erasmusmotherlanguages.blogspot.com/
Φυσικά μπορείτε να ακολουθείτε τις δράσεις και:
στο γνωστό blog Erasmus+ του σχολείου μας https://53erasmusplus.blogspot.com/
στην ιστοσελίδα του σχολείου μας http://53lyk-athin.att.sch.gr/erasmus-ka2/
στο instagram του σχολείου μας @53rd_lyceum_of_athens
Erasmus+ logo
Αν έχεις ταλέντο στο σχέδιο και έμφυτη δημιουργικότητα, μπορείς να σχεδιάσεις ένα λογότυπο για το πρόγραμμα Erasmus+ στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας μαζί με σχολεία από την Πολωνία, την Ισπανία και την Πορτογαλία.
Το θέμα είναι: Μητρικές Γλώσσες
Προθεσμία υποβολής του σχεδίου σου:
Μέχρι 18 Νοεμβρίου 2022
Erasmus Days 2022
Γιορτάζουμε τις Ευρωπαϊκές Ημέρες Erasmus παρουσιάζοντας πρωτότυπες εργασίες των μαθητών/-τριών μας για το Πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E. που ολοκληρώθηκε φέτος, και “καλωσορίζοντας” το νέο μας Πρόγραμμα Erasmus+ που θα έχει διάρκεια ως το 2024.
Το Ευρωπαϊκό ταξίδι συνεχίζεται!
Η νέα σχολική χρονιά φέρνει ένα χαρμόσυνο νέο: Εγκρίθηκε το νέο μας Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus + KΑ122 με τίτλο “Μητρικές Γλώσσες – η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης” το οποίο συντονίζει το σχολείο μας.
Το Ευρωπαϊκό μας ταξίδι που ξεκίνησε πριν από 7 χρόνια, συνεχίζεται!
Οι μαθητικές δημιουργίες C.I.R.C.E.
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E. (ΚΑ229-σύμπραξη ανταλλαγών μεταξύ σχολείων) στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας κατά την τελευταία τριετία ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία χάρη στην εξαιρετική συνεργασία δεκάδων μαθητών και εκπαιδευτικών 5 ευρωπαϊκών σχολείων. Οι καινοτόμες συνεργατικές εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν αποτυπώνονται στις θαυμάσιες εργασίες των μαθητών / -τριών, προϊόν της “πανευρωπαϊκής” συνεργασίας τους κατά τη διάρκεια των κινητικοτήτων. Σας παρουσιάζουμε τις πρωτότυπες δημιουργίες των μαθητών/-τριών των 5 ευρωπαϊκών σχολείων
Βιβλίο 1: Πολιτιστικός οδηγός των πόλεων C.I.R.C.E. (Χίλντεσχάιμ-Γερμανία, Σίμρισχαμν-Σουηδία, Μορλούπο, Ρώμη, Σαντ’ Ορέστε και Ρινιάνο Φλαμίνο-Ιταλία, Αθήνα-Ελλάδα)
C.I.R.C.E. cultural Handbook
Βιβλίο 2: Επιχειρηματικές ιδέες βασισμένες στα χαρακτηριστικά των πόλεων C.I.R.C.E.
C.I.R.C.E. Business ideas book
Ειδικά για την πόλη της Αθήνας οι μαθητές / -ήτριες και εκπαιδευτικοί του 53ου ΓΕΛ παρήγαγαν ειδικό πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό το οποίο αξιοποιήθηκε με ομαδοσυνεργατική μέθοδο κατά τη διάρκεια της κινητικότητας C.I.R.C.E. στην Αθήνα το 2021.
1. Εξερεύνηση των πολιτιστικών θησαυρών της Αθήνας “στα βήματα των Αρχαίων Ελλήνων” με χρήση της εκπαιδευτικής εφαρμογής Actionbound
α) Οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης εφαρμογής και απαραίτητα QR Codes
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.actionbound&hl=en&gl=US
https://drive.google.com/drive/folders/18lVk9973WhKzjJ_gQO3jXUFjhaK5Y82S?usp=sharing
β) Οδηγός 2 πολιτιστικών διαδρομών για την πόλη της Αθήνας για την καθοδήγηση του χρήστη της εφαρμογής
2.Ντοκιμαντέρ-κουίζ γνώσεων με χρήση των εκπαιδευτικών εφαρμογών EdPuzzle και TedEd
3.Παιχνίδι γνώσεων με χρήση της εκπαιδευτικής εφαρμογής Socrative.
Οδηγίες χρήσης: πατήστε τον σύνδεσμο Socrative και πληκτρολογήστε ως Room Name το CIRCEATHENS2021
Erasmus+ C.I.R.C.E. - the videos!
Η τελευταία κινητικότητα για το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E. έγινε στην Αθήνα
Οι κινητικότητες για το πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E. ολοκληρώθηκαν με επιτυχία. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας κινητικότητας (Αθήνα, 10-14 Ιουνίου) καθηγητές από τα 5 συνεργαζόμενα σχολεία συνεργάστηκαν υποδειγματικά για να πετύχουν τα παρακάτω αποτελέσματα:
- Την επιμέλεια και έκδοση του ψηφιακού Βιβλίου Πολιτιστικών Διαδρομών (C.I.R.C.E. Handbook) και του Βιβλίου επιχειρηματικών ιδεών (C.I.R.C.E. Business ideas book) τα οποία δημιούργησαν οι μαθητές των σχολείων κατά τη διάρκεια των κινητικοτήτων.
- Τη συγγραφή της Τελικής Έκθεσης του C.I.R.C.E. η οποία θα υποβληθεί προς αξιολόγηση από τους εθνικούς φορείς.
- Τη δημιουργία και χορήγηση πιστοποιητικών Europass για τους μαθητές που συμμετείχαν.
- Την επιμέλεια και ενημέρωση των ιστοσελίδων TwinSpace, eTwinning και Facebook του C.I.R.C.E.
- Το σχεδιασμό και την οργάνωση των δράσεων διάχυσης του προγράμματος σε κάθε σχολείο.
Θα θέλαμε να συγχαρούμε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν ενεργά στην υλοποίηση του επιτυχημένου ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ C.I.R.C.E. αυτή την εξαιρετικά δύσκολη τριετία (2019-2022).
Η μοναδική εμπειρία C.I.R.C.E. δεν τελειώνει εδώ, όμως. Οι δράσεις διάχυσης στο σχολείο μας θα υλοποιηθούν τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο 2022 οπότε και θα γιορτάσουμε τη λήξη του Προγράμματος!
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E. στην Ιταλία
Η ομάδα Erasmus+ του ευρωπαϊκού προγράμματος C.I.R.C.E. (5 μαθήτριες και 2 εκπαιδευτικοί) ταξίδεψαν στο Μορλούπο της Ιταλίας από τις 9 ως τις 14 Μαΐου 2022, όπου το σχολείο-συντονιστής Istituto d’Istruzione Superiore ‘Margherita Hack’ φιλοξένησε την τελευταία κινητικότητα μαθητών του προγράμματος C.I.R.C.E.
Μαζί με τους συνεργάτες μας από τα υπόλοιπα σχολεία-εταίρους, Sabri Ulker Imam Hatip Lisesi (Τουρκία), Bischöfliches Gymnasium Josephinum (Γερμανία) και Nova Gymnasium (Σουηδία) οι μαθητές συνεργάστηκαν σε μικτές διεθνείς ομάδες πάνω στο θέμα “Στα βήματα των Ρωμαίων…”. Οι πολιτιστικές διαδρομές τις οποίες μελέτησαν οι μαθητές/-ήτριες των 5 σχολείων περιλάμβαναν όχι μόνο τα πιο αξιόλογα μνημεία της περιοχής του Μορλούπο, του Σαντ’ Ορέστε και του Ρινιάνο Φλαμίνιο αλλά και την αξεπέραστη Ρώμη, την Αιώνια Πόλη. Έτσι, κατέστη εφικτό να αναδειχθεί ο πολιτιστικός πλούτος που κληρονόμησε η σύγχρονη Ιταλία από τους αρχαίους Ρωμαίους αλλά και τους Ιταλούς του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης. Παράλληλα, οι μαθητές/-ήτριες επεξεργάστηκαν και παρουσίασαν επιχειρηματικές ιδέες για νεοφυείς επιχειρήσεις που θα λαμβάνουν υπόψη τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιοχής του Λατίου.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές / -ήτριες του σχολείου Istituto d’Istruzione Superiore ‘Margherita Hack’ και τις οικογένειες των μαθητών για την υποδειγματική φιλοξενία τους!
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E. στην Κωνσταντινούπολη
Η ομάδα Erasmus+ του ευρωπαϊκού προγράμματος C.I.R.C.E. (5 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί) ταξίδεψαν στη θρυλική Κωνσταντινούπολη από τις 25 ως τις 30 Απριλίου 2022, όπου το σχολείο Sabri Ulker Lisesi φιλοξένησε την προτελευταία κινητικότητα μαθητών του προγράμματος C.I.R.C.E.
Μαζί με τους συνεργάτες μας από τα υπόλοιπα σχολεία-εταίρους, Istituto d’Istruzione Superiore ‘Margherita Hack’ (Ιταλία), Bischöfliches Gymnasium Josephinum (Γερμανία) και Nova Gymnasium (Σουηδία) οι μαθητές συνεργάστηκαν σε μικτές διεθνείς ομάδες πάνω στο θέμα “Στα βήματα των Οθωμανών…”. Αφού περιηγήθηκαν στην ιστορική πόλη μέσα από μοναδικές πολιτιστικές διαδρομές, οι μαθητές των 5 σχολείων ανέδειξαν τον σπάνιο πολιτιστικό πλούτο δίνοντας έμφαση στα σημαντικότερα μνημεία που στολίζουν την Πόλη από την εποχή των Βυζαντινών και των Οθωμανών. Παράλληλα, επεξεργάστηκαν και παρουσίασαν επιχειρηματικές ιδέες για νεοφυείς επιχειρήσεις που θα λαμβάνουν υπόψη τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Κωνσταντινούπολης.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου Sabri Ulker Imam Hatip Lisesi και τις οικογένειες των μαθητών για την εξαιρετική φιλοξενία τους!
Ένας οδηγός για σημαντικά ιστορικά μνημεία της Αθήνας
Οι διαδρομές των μαθητών του C.I.R.C.E. στην Αθήνα τούς οδήγησαν να ακολουθήσουν τα ίχνη των αρχαίων Ελλήνων όχι μόνο επισκεπτόμενοι και μελετώντας τα αρχαία μνημεία αλλά και όσα νεότερα δημιουργήθηκαν με έμπνευση από την αρχαία Ελλάδα. Ας δούμε κάποια από τα μνημεία που προκάλεσαν τη μεγαλύτερη εντύπωση.
Οι επιχειρηματικές ιδέες που εμπνεύστηκαν από την αρχαία Ελλάδα οι μαθητές του C.I.R.C.E.
Μέρος των δραστηριοτήτων των μαθητών του C.I.R.C.E. κατά τη διάρκεια της κινητικότητας στην Αθήνα ήταν και η δημιουργία επιχειρηματικών σχεδίων εμπνευσμένων από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Ας δούμε τις ιδέες των μαθητών όπως τις παρουσίασαν.
Στα ίχνη των Αρχαίων Ελλήνων
Ας ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο και ας ανακαλύψουμε τα ίχνη των αρχαίων Ελλήνων και πώς εκείνοι άφησαν ανεξίτηλη την κληρονομιά τους στην Ευρώπη…
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E. στην Αθήνα
Το σχολείο μας φιλοξένησε από τις 13 ως τις 18 Δεκεμβρίου 2021 την 3η κινητικότητα του επιτυχημένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ C.I.R.C.E. Μαθητές / -ήτριες του 53ου Γενικού Λυκείου Αθηνών, του ιταλικού σχολείου “Margherita Hack” και του τουρκικού σχολείου Sabri Ulker “περπάτησαν” στα ίχνη των αρχαίων Ελλήνων μέσα από εκπαιδευτικές διαδρομές στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε μικτές διεθνείς ομάδες για να αναδείξουν την κοινή ευρωπαϊκή κληρονομιά και να ανακαλύψουν τις ρίζες της στην Αθήνα του 5ου αι. π.Χ. Μάλιστα, στις διαδρομές συμμετείχαν μέσω ζωντανής διαδικτυακής μετάδοσης και οι μαθητές του γερμανικού σχολείου Josephinum, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να βρεθούν στην Αθήνα λόγω υγειονομικών περιορισμών. Εμπνεόμενοι από την αρχαία ελληνική κληρονομιά αλλά και τα επιτεύγματα της νεότερης Ελλάδας πρότειναν επιχειρηματικές ιδέες για νεοφυείς επιχειρήσεις που θα συνδέουν την αρχαία με τη σύγχρονη Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη. Τα αποτελέσματα ήταν πρωτότυπα και εντυπωσιακά! Οι μαθητές και των 3 σχολείων απέδειξαν πως μέσα από τις κοινές δράσεις οι νέοι αποτελούν την εγγύηση για ένα λαμπρό μέλλον στην Ενωμένη Ευρώπη. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τους μαθητές / -ήτριές μας και τις οικογένειες τους που φιλοξένησαν με υποδειγματικό τρόπο τους μαθητές από την Ιταλία και την Τουρκία και να συγχαρούμε τους μαθητές των 3 σχολείων, γιατί συνεργάστηκαν εξαιρετικά και πέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, όπως είχαν σχεδιαστεί από τους συντονιστές εκπαιδευτικούς. Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην οργάνωση, στο συντονισμό και στην υλοποίηση των δράσεων γι’ αυτή την κινητικότητα Erasmus+ C.I.R.C.Ε. Τέλος, ιδιαίτερες ευχαριστίες θα θέλαμε να δώσουμε στον Δήμαρχο Αθηναίων και τους εκπροσώπους του αλλά και στην κ. Πόπη Διαμαντάκου και την ομάδα της Τεχνόπολης για την εντυπωσιακή υποδοχή που μας επεφύλαξαν στο Δημαρχιακό Μέγαρο.
Erasmus+ C.I.R.C.E. στο σχολείο μας
Από τις 13 ως τις 18 Δεκεμβρίου φιλοξενούμε τους μαθητές / τις μαθήτριες του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ C.I.R.C.E. στο σχολείο μας.
Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του προγράμματος θα εστιάσουν στην επίδραση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στη σημερινή Ευρώπη και στην έμπνευση που μπορούν να δώσουν οι διαχρονικές αξίες του στους νέους ανθρώπους.
Κινητικότητα Erasmus+ KA2 στο Simrishamn της Σουηδίας
Η ομάδα Erasmus+ συνέχισε τις δράσεις της για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα C.I.R.C.E. μετά από σχεδόν 2 χρόνια αναστολής των κινητικοτήτων λόγω της πανδημίας. Με ενθουσιασμό και μεγάλη ανυπομονησία 5 μαθητές /-ήτριες και 2 εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στη γραφική σουηδική πόλη Simrishman από τις 8 ως τις 13 Νοεμβρίου 2021, όπου το σχολείο Nova Academy φιλοξένησε τη 2η κινητικότητα μαθητών του προγράμματος C.I.R.C.E.
Μαζί με τους συνεργάτες μας από τα υπόλοιπα σχολεία-εταίρους, Istituto d’Istruzione Superiore ‘Margherita Hack’ (Ιταλία), Bischöfliches Gymnasium Josephinum (Γερμανία) και Sabri Ulker Anadolu Imam Hatip Lisesi (Τουρκία) οι μαθητές συνεργάστηκαν σε μικτές διεθνείς ομάδες πάνω στο θέμα “Στα βήματα των Σκανδιναβών…”. Το αποτέλεσμα της εξαιρετικής 6ήμερης συνεργασίας τους ήταν να αναδείξουν τον πολιτιστικό πλούτο της σουηδικής πόλης μέσα από τη χάραξη μιας πολιτιστικής διαδρομής που έδωσε έμφαση στα σημαντικότερα μνημεία αλλά και μέσα από την επεξεργασία επιχειρηματικών ιδεών για νεοφυείς επιχειρήσεις που θα λαμβάνουν υπόψη τα τοπικά χαρακτηριστικά της νότιας Σουηδίας.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου Nova Academy Simrishamns και τις οικογένειες των μαθητών για την υποδειγματική φιλοξενία τους και ανυπομονούμε να ανταποδώσουμε στην κινητικότητά της Αθήνας από τις 13 ως τις 18 Δεκεμβρίου!
Διεξαγωγή των on-line προκριματικών γύρων αγώνων αντιλογίας Odyssey 2020
Μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας παρουσιάσαμε τις εντυπώσεις μας από τις δράσεις Αγώνων Αντιλογίας-Ρητορικής Erassmus+ Odyssey που υλοποιήσαμε, και παρακολουθήσαμε ζωντανά τον μεγάλο τελικό των σχολείων στη διαδικτυακή ημερίδα με την οποία ολοκληρώθηκε το θαυμάσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus+ Odyssey.
Ευχαριστούμε από καρδιάς την κ. Φωτεινή Εγγλέζου, πρόεδρο του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. και όλους τους εξαιρετικούς συνεργάτες της για την ευκαιρία που μας έδωσαν να ζήσουμε τη μοναδική εμπειρία της άσκησης της ρητορικής τέχνης στο σχολείο μέσω του άρτια οργανωμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Odyssey που συντόνισαν.
Το νέο μας Erasmus C.I.R.C.E. με λίγα λόγια
Το σχολείο μας συμμετέχει στο τρίτο Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 στην ιστορία του και σας παρουσιάζουμε εν συντομία την ταυτότητα αυτού του Προγράμματος:
Ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Think Circular to Prepare the Future
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Think Circular to Prepare the Future που συντόνισε το σχολείο μας σε συνεργασία με εταίρους από την Ιταλία, τη Φινλανδία και τη Γερμανία. Δυστυχώς η πανδημία στοίχισε σε μαθητές/-ήτριες και εκπαιδευτικούς την τελευταία κινητικότητα στην Φινλανδία, όμως, συνολικά, το πρόγραμμα ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο και αφήνει ένα ισχυρό εκπαιδευτικό αποτύπωμα στο σχολείο μας, σε μαθητές/-ήτριες και τις οικογένειές τους, σε εκπαιδευτικούς αλλά και στο σύνολο της τοπικής κοινωνίας!
Παρουσίαση των δράσεων ρητορικής Odyssey στην ημερίδα επιστημονικών αγώνων αντιλογίας
Διάχυση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Erasmus+ του σχολείου μας για το 2019
Λίγο πριν υποδεχθούμε τον καινούργιο χρόνο μαθητές και καθηγητές παρουσίασαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας τις δράσεις Erasmus+ για το 2019. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν:
α) Οι δραστηριότητες και τα αποτελέσματα της κινητικότητας μαθητών στην Πάρμα της Ιταλίας (1-7/12/2019) για το Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “Think Circular to prepare the future” το οποίο συντονίζει το σχολείο μας.
β) Οι δραστηριότητες και τα αποτελέσματα της κινητικότητας μαθητών στο Χιλντεσχάιμ της Γερμανίας (16-21/12/2019) για το Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “C.I.R.C.E.” στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας ως εταίρος.
γ) Οι δραστηριότητες και τα αποτελέσματα της κινητικότητας καθηγητών στη Σουηδία και στη Φινλανδία για το Πρόγραμμα Erasmus+ KA1 που αφορά σε επιμορφωτικά σεμινάρια καθηγητών.
Φυσικά, και τη νέα χρονιά, συνεχίζουμε με ακόμη μεγαλύτερη διάθεση τις δράσεις Erasmus+ του σχολείου μας καθώς ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός και η εφαρμογή μοντέρνων διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών βρίσκονται στον πυρήνα της φιλοσοφίας του σχολείου μας.
Πιο αναλυτικές πληροφορίες περισσότερες φωτογραφίες από τις δράσεις των μαθητών μας μπορείτε να βρείτε στο blog των Προγραμμάτων Erasmus+ του σχολείου: http://53erasmusplus.blogspot.com/
Η κινητικότητα στο Χίλντεσχάιμ όπως τη ζήσαμε
Επιτυχημένη κινητικότητα Erasmus+ C.I.R.C.E. στο Χίλντεσχάιμ
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η κινητικότητα 5 μαθητών και 2 καθηγητών του σχολείου μας στο Χιλντεσχάιμ της Κάτω Σαξονίας για το Πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E.. Ήταν η πρώτη κινητικότητα του νέου Προγράμματος και το αντικείμενο μελέτης ήταν ο πολιτισμός των Σαξόνων της Γερμανίας και η απήχησή του ως σήμερα. Οι μαθητές από τα συμμετέχοντα σχολεία 5 χωρών (Ιταλία, Γερμανία, Τουρκία, Σουηδία και Ελλάδα), οργανωμένοι σε διεθνείς ομάδες, εργάστηκαν καθ’ όλη την εβδομάδα (16-21 Δεκεμβρίου 2019) για να ανακαλύψουν και να αναδείξουν, μέσα από ένα πλήθος δραστηριοτήτων, των πολιτισμό των Σαξόνων και τις επιδράσεις του στην Ευρώπη για πάνω από 1.000 χρόνια. Επιπλέον, εμπνεύστηκαν επιχειρηματικές ιδέες οι οποίες θα μπορούσαν να μετατραπούν σε νεοφυείς επιχειρήσεις για την προβολή του σαξονικού πολιτισμού και της πόλης του Χιλντεσχάιμ.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τους καθηγητές, τους μαθητές και τις οικογένειες φιλοξενίας του σχολείου Bischöfliches Gymnasium Josephinum οι οποίοι εργάστηκαν πολύ για αυτήν την κινητικότητα.
Πιο αναλυτικές πληροφορίες και περισσότερες φωτογραφίες από τις καθημερινές δράσεις των μαθητών μας μπορείτε να βρείτε στο blog των Προγραμμάτων Erasmus+ του σχολείου μας: http://53erasmusplus.blogspot.com/
Κινητικότητα Erasmus+ C.I.R.C.E. στο Χίλντεσχάιμ
Η κινητικότητα Erasmus+ C.I.R.C.E. στο Χιλντεσχάιμ της Γερμανίας βρίσκεται σε εξέλιξη (16-21 Δεκεμβρίου 2019) και το σχολείο μας εκπροσωπούν 5 μαθητές της Α’ τάξης καθώς και 2 καθηγητές. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που υλοποιούνται υπό το συντονισμό του σχολείου Bischöfliches Gymnasium Josephinum αφορούν τον μεσαιωνικό πολιτισμό των Σαξόνων και τη σύνδεσή του με την εποχή μας.
Πιο αναλυτικές πληροφορίες για τις καθημερινές δράσεις των μαθητών μας μπορείτε να βρείτε στο blog των Προγραμμάτων Erasmus+ του σχολείου μας: http://53erasmusplus.blogspot.com/
Το 53ο ΓΕΛ γίνεται σχολείο διεξαγωγής σεμιναρίων
Το σχολείο μας φιλοξένησε στις 12 Νοεμβρίου το 2ο επιμορφωτικό σεμινάριο καθηγητών που συμμετέχουν στο επιτυχημένο Πρόγραμμα Erasmus+ Odyssey (Oxford Debates για Νέους στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών) υπό το συντονισμό της κ. Φωτεινής Εγγλέζου, προέδρου του Ινστιτούτου Ρητορικών Σπουδών Ελλάδος (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) το οποίο είναι ο φορέας υλοποίησης του Προγράμματος στην Ελλάδα.
Έτσι, το 53ο ΓΕΛ εξελίσσεται σε σχολείο διεξαγωγής εκπαιδευτικών σεμιναρίων καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γεγονός που αναβαθμίζει ιδιαιτέρως το ρόλο του στον εκπαιδευτικό κόσμο της Αθήνας.
Διαγωνισμός λογοτύπου για το πρόγραμμα Erasmus+ C.I.R.C.E. (2019-2021)
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ C.I.R.C.E. 2019-2021 (Cultural Heritage and Ancient Peoples)
Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν;
Όλοι οι μαθητές του 53ου ΓΕΛ Αθηνών ανεξαρτήτως της συμμετοχής τους ή όχι στο Πρόγραμμα Erasmus+.
Τι πρέπει να κάνει ο συμμετέχων;
Να σχεδιάσει ένα λογότυπο (logo) το οποίο θα εκπροσωπήσει το σχολείο μας στο διαγωνισμό για το επίσημο λογότυπο του Προγράμματος Erasmus+ C.I.R.C.E.
Ποια μορφή μπορεί να έχει το λογότυπο;
Μπορεί να έχει έγχρωμη ψηφιακή μορφή (σχεδιασμένο με ηλεκτρονική εφαρμογή σε υψηλή ανάλυση) ή έγχρωμη φυσική μορφή σχεδιασμένο σε χαρτί Α4 με μαρκαδόρους κτλ..
Ποιο είναι το θέμα του λογότυπου;
Η πολιτιστική κληρονομιά 5 πόλεων και η σύνδεσή της με λαούς που τις κατοικούσαν στο παρελθόν. Οι πόλεις και οι λαοί είναι οι παρακάτω:
Μορλούπο, Ιταλία (Ρωμαίοι).
Χιλντεσχάιμ, Γερμανία (Σάξονες).
Σίμρισχαμν, Σουηδία (Σκανδιναβοί).
Κωνσταντινούπολη, Τουρκία (Οθωμανοί).
Αθήνα, Ελλάδα (Αρχαίοι Έλληνες).
Τι πρέπει να περιλαμβάνει το λογότυπο;
Πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει:
α) τον τίτλο του Προγράμματος ο οποίος είναι το ακρώνυμο “C.I.R.C.E.”
β) τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των 5 χωρών που συμμετέχουν.
Από εκεί και πέρα ο δημιουργός είναι απολύτως ελεύθερος.
Μέχρι πότε μπορεί ο συμμετέχων να υποβάλει το λογότυπό του;
Καταληκτική ημερομηνία είναι η 20η Νοεμβρίου 2019.
Μπορούν να συνεργαστούν 2 ή περισσότερα άτομα;
Ναι, το λογότυπο μπορεί να αποτελέσει ομαδική δημιουργία.
Υπάρχει κάποιο βραβείο για το νικητήριο logo;
Ναι, ο νικητής / οι νικητές θα κερδίσουν βραβείο-έκπληξη.
Η ιστοσελίδα Facebook C.I.R.C.E. (Cultural Heritage 2019-2021)
Το Πρόγραμμα C.I.R.C.E (Cultural Heritage and ancient peoples etc. 2019-2021) απέκτησε ήδη τη δική του ιστοσελίδα Facebook. Μπορείτε να πλοηγηθείτε σε αυτή πατώντας ΕΔΩ.
Σεμινάριο για το Erasmus+ KA2 Odyssey στο 53ο ΓΕΛ Αθηνών
Το 53ο ΓΕΛ Αθηνών φιλοξενεί το 2ο επιμορφωτικό σεμινάριο καθηγητών που συμμετέχουν στο επιτυχημένο Πρόγραμμα Erasmus+ Odyssey (Oxford Debates για Νέους στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών). Το σεμινάριο συντονίζει η κ. Φωτεινή Εγγλέζου, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών Σπουδών Ελλάδος (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) το οποίο είναι ο φορέας υλοποίησης του Προγράμματος στην Ελλάδα. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 12 Νοεμβρίου 2019 και ώρες 17.30-20.15 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας.
Το πρόγραμμα Erasmus+ ``Cultural heritage and ancient peoples: valorize different Roots and build a Common European future`` ξεκίνησε!
Η εναρκτήρια συνάντηση καθηγητών του Προγράμματος “Cultural heritage and ancient peoples: valorize different Roots and build a Common European future” γίνεται αυτή την βδομάδα στο Μορλούπο της Ιταλίας (4 – 6 Νοεμβρίου 2019) και βρισκόμαστε ήδη εκεί με τους συνεργάτες μας από την Γερμανία, τη Σουηδία και την Τουρκία, προσκεκλημένοι των Ιταλών οικοδεσποτών-συντονιστών.
Το τριήμερο περιλαμβάνει συζητήσεις και σχεδιασμό για τις δραστηριότητες που θα ξεκινήσουν από την επόμενη εβδομάδα στα επιμέρους σχολεία ως και την ολοκλήρωση του διετούς πρότζεκτ τον Μάιο 2021, περιλαμβανομένων των κινητικοτήτων μαθητών και καθηγητών σε όλες τις χώρες, τα παραδοτέα με τη λήξη του προγράμματος, καθώς και της αξιολόγησης και της διάχυσης των δράσεων που θα πραγματοποιηθούν.
Ετοιμαζόμαστε για την κινητικότητα στην Πάρμα
Η ομάδα μαθητών και καθηγητών του Erasmus + KA2 με θέμα την Κυκλική Οικονομία εργάζεται πυρετωδώς για την προετοιμασία της κινητικότητας στην Πάρμα, στις αρχές Δεκεμβρίου 2019. Η νεότερη εργασία τους είναι η προβολή, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, των μαθητικών δράσεων υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και της κυκλικής οικονομίας οι οποίες πραγματοποιούνται στο σχολείο μας τα τελευταία χρόνια. Ας σημειωθεί ότι οι μαθητές παρέμειναν στην αίθουσα του Erasmus+ επί δίωρο μετά το πέρας της εορτής της 28ης Οκτωβρίου για να εργαστούν πάνω στο συγκεκριμένο πρότζεκτ που τους είχε ανατεθεί από τους καθηγητές.
Πρώτο webinar Erasmus+ KA2 Odyssey με τη συμμετοχή των μαθητών
Πραγματοποιείται από το Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. το πρώτο σχολικό webinar με τη συμμετοχή μαθητών και καθηγητών του Προγράμματος Erasmus+ KA2 Odyssey. Στο webinar συμμετέχουν και οι αντίστοιχες ομάδες των υπολοίπων σχολείων που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.
Ξεκινάμε το Erasmus+ Odyssey
Το πρωτοποριακό Πρόγραμμα Erasmus+ Odyssey (Oxford Debates για Νέους στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών) ξεκινά με την πρώτη επιμορφωτική συνάντηση καθηγητών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα. Το Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. υπό την κ. Φωτεινή Εγγλέζου, εκπροσωπώντας τη χώρα μας στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, διοργάνωσε με επιτυχία το βιωματικό σεμινάριο εκπαιδευτικών και παρουσίασε τον οδικό χάρτη του προγράμματος όπως αυτό θα εξελιχθεί μέσα στα επόμενα 2 χρόνια.
Η επόμενη επιμορφωτική συνάντηση θα γίνει στο 53ο ΓΕΛ Αθηνών στις 12 Νοεμβρίου 2019 μετά από επιθυμία των διοργανωτών και την αποδοχή της πρότασής τους εκ μέρους της διευθύνσεως του σχολείου μας.
Το 53ο ΓΕΛ Αθηνών συμμετέχει στο Erasmus+ Odyssey
Το σχολείο μας συμμετέχει σε ένα ακόμη καινοτόμο εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με την έναρξη του 2019-20: Πρόκειται για το πρωτοποριακό Πρόγραμμα Erasmus+ Odyssey (Oxford Debates για Νέους στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών).
Το Πρόγραμμα ξεκίνησε το 2018 και είναι τριετές, με το σχολείο μας να εντάσσεται στο δεύτερο έτος υλοποίησης του. Το Odyssey πραγματοποιείται στο πλαίσιο της στρατηγικής σύμπραξης τεσσάρων ερευνητικών κέντρων με συντονίστρια χώρα την Πολωνία και το Iνστιτούτο Γεωφυσικής της Πολωνικής Ακαδημίας Επιστημών (Institute of Geophysics Polish Academy of Sciences). Εταίροι του προγράμματος είναι: α) το Κέντρο για την Προώθηση της επιστήμης (Σερβία) / Center for the Promotion of Science, β) το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) / Hellenic Institute of Rhetorical and Communication Studies και γ) το ερευνητικό κέντρο Energia Avastuskeskus της Εσθονίας.
Στόχος του ερευνητικού προγράμματος είναι η καλλιέργεια των επιχειρηματολογικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων επικοινωνίας μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου σε θέματα Φυσικών Επιστημών μέσω της διεξαγωγής αγώνων αντιλογίας αναφορικά με αμφιλεγόμενα επιστημονικά ζητήματα.
Έτσι, λοιπόν, στο 53ο ΓΕΛ υλοποιούμε και τρίτο Erasmus+ ΚΑ2 με συμμετοχή μαθητών για το 2019-20, παράλληλα με τα Προγράμματα για την Κυκλική Οικονομία, στο οποίο είμαστε συντονιστές, και την Πολιτιστική Κληρονομιά της Ευρώπης, στο οποίο είμαστε εταίροι.
Εγκρίθηκε το νέο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2 για το σχολείο μας
Εγκρίθηκε από το ΙΚΥ η συμμετοχή του σχολείου μας στο ολοκαίνουργιο Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων) με τίτλο Cultural heritage and ancient peoples: valorize different Roots and build a Common European future. Η αίτησή μας έχει κωδικό 2019-1-ΙΤ02-ΚΑ229-062148_4 και το Πρόγραμμα διετή διάρκεια από το 2019 ως το 2021.
Συντονιστής του Προγράμματος θα είναι το Istituto d’Istruzione Superiore ‘Margherita Hack’ στο Morlupo της Ιταλίας, ενώ οι υπόλοιποι εταίροι θα είναι το Bischöfliches Gymnasium Josephinum στο Hildesheim της Γερμανίας, το Nova Academy Simrishamns kommun στο Simrishamn της Σουηδίας και το Sabri Ulker Anadolu Imam Hatip Lisesi στην Κωνσταντινούπολη.
Έτσι, για πρώτη φορά στην ιστορία του το 53ο Γενικό Λύκειο Αθηνών συμμετέχει παράλληλα σε 2 προγράμματα Erasmus+ KA2 για κινητικότητες μαθητών, στο ένα ως συντονιστής (Circular Economy 2018-20) και στο άλλο ως εταίρος (Cultural Heritage 2019-21) δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε περισσότερους μαθητές να ζήσουν τη μοναδική εμπειρία του Erasmus+.
Υπενθυμίζουμε ότι αυτό είναι πλέον το τρίτο πρόγραμμα Erasmus+ KA2 για το σχολείο μας, αφού ήδη έχει ολοκληρωθεί με μεγάλη επιτυχία το πρώτο μας πρόγραμμα με τίτλο Entrepreneurship in secondary schools το οποίο υλοποιήθηκε κατά την τριετία 2015-2018.
Μπορείτε να ενημερώνεσετε αναλυτικότερα για όλες τις δραστηριότητες των Προγραμμάτων Erasmus+ του σχολείου μας στο blog που έχουν δημιουργήσει και συντηρούν οι μαθητές και καθηγητές του Προγράμματος: http://53erasmusplus.blogspot.com.
Συνάντηση καθηγητών (Transnational Meeting) στο Λιέτο (4-6 Σεπτεμβρίου 2019)
Η καθιερωμένη συνάντηση καθηγητών του Προγράμματος “Think Circular to prepare the future” γίνεται αυτή την βδομάδα στο Λιέτο της Φινλανδίας (4 – 7 Σεπτεμβρίου 2019) και βρισκόμαστε ήδη εκεί με τους συνεργάτες μας από την Γερμανία και την Ιταλία, προσκεκλημένοι των Φινλανδών οικοδεσποτών.
Erasmus+ KA1 στο Δουβλίνο
Τρεις καθηγήτριες και ένας καθηγητής συμμετείχαν με επιτυχία στο εξαιρετικό σεμινάριο Erasmus+ KA1 (Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης του Προγράμματος Erasmus+) με τίτλο “Soft Skills for Strong Teachers” και αντικείμενο τις χρήσιμες τεχνικές και τις καλές πρακτικές για την ατομική βελτίωση του εκπαιδευτικού στη διδασκαλία και στη διαχείριση των σχέσεων με τους μαθητές και τους συναδέλφους καθηγητές.
Συγχαίρουμε τον επιμορφωτή κ. Robert Schwamborn του οργανισμού Europass για την υψηλή ποιότητα του σεμιναρίου που οργάνωσε.
Παρουσίαση της κινητικότητας στο Μάρλ της Γερμανίας από τους μαθητές που συμμετείχαν
Οι 4 μαθητές που ταξίδεψαν στο Μαρλ της Γερμανίας την εβδομάδα 7-13 Απριλίου για την κινητικότητα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ “Think Circular to prepare the future” το οποίο συντονίζει το σχολείο μας, παρουσίασαν στους συμμαθητές τους τις δραστηριότητές τους εκείνη την εβδομάδα και απάντησαν στις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις που τους υποβλήθηκαν.
Αναλυτική παρουσίαση των δραστηριοτήτων για τα Προγράμματα Erasmus+ του σχολείου μας μπορείτε να δείτε στο σχετικό blog στο οποίο αρθρογραφούν οι μαθητές, πατώντας ΕΔΩ, ενώ μια πιο σύντομη χρονολογική αναφορά μπορείτε να δείτε στη χρονογραμμή που έχουν δημιουργήσει οι μαθητές ΕΔΩ.
Επιτυχημένη κινητικότητα για το Erasmus+ στη Γερμανία
Μαθητές και καθηγητές του Προγράμματος Erasmus+ επέστρεψαν σήμερα από το Μαρλ της Γερμανίας όπου συμμετείχαν με επιτυχία στην δεύτερη κινητικότητα μαθητών του διετούς πρότζεκτ “Think Circular to prepare the Future” το οποίο συντονίζει το σχολείο μας. Οι δραστηριότητες που είχαν προετοιμαστεί από τους Γερμανούς οικοδεσπότες, πάντοτε σε συνεργασία με όλους τους καθηγητές του Προγράμματος από τις 4 χώρες, ήταν πολλές και αξιόλογες. Περιελάμβαναν δημιουργία βιντεομαθημάτων σε ψηφιακό περιβάλλον για την Κυκλική Οικονομία, εργαστήριο κατασκευής καθημερινών αντικειμένων σύμφωνα με τις αρχές της Κυκλικής Οικονομίας, παρουσίαση των συνεντέυξεων που είχαν παρει οι μαθητές των 4 χωρών από νέους επιχειρηματίες οι οποίοι πρωτοπορούν στην Κυκλική Οικονομία στην Ελλάδα, στη Γερμανία, στη Φινλανδία και στην Ιταλία, επίσκεψη και μελέτη πεδίου σε ένα μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας το οποίο χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη τα οικιακά απόβλητα, αλλά και επισκέψεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία.
Για αναλυτική παρουσίαση των δράσεων στο Μαρλ την εβδομάδα 7-13 Απριλίου 2019 επισκεφτείτε το blog του Erasmus+ του σχολείου μας πατώντας ΕΔΩ.
Ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας εκπαιδευτικού προσωπικού Erasmus+ KA1
Κατά τη διετία 2018-20 τέσσερις καθηγήτριες και τρεις καθηγητές, μεταξύ των οποίων και ο διευθυντής του σχολείου, συμμετέχουν σε νέα Προγράμματα Erasmus+ KA1 με στόχο τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής πράξης στο σχολείο και την υιοθέτηση καλών πρακτικών από την υπόλοιπη Ευρώπη, τόσο στους τομείς της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού όσο και στις μοντέρνες τεχνολογίες.
Στόχος μας πλέον είναι το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού του σχολείου να επιμορφωθεί σταδιακά στις εκπαιδευτικές καινοτομίες μέσω των Προγραμμάτων Erasmus+ ΚΑ1 κατά την επόμενη τριετία.
Για το blog όλων των Προγραμμάτων του Erasmus+ στο 53ο Γενικό Λύκειο Αθηνών πατήστε ΕΔΩ
http://53erasmusplus.blogspot.com/
Το επίσημο web site του προγράμματος Erasmus+ Think Circular to Prepare the Future`` 2018-20
Το επίσημο web site του Προγράμματος Erasmus+ “Think Circular to prepare the future” το οποίο συντονίζει το 53ο Γενικό Λύκειο Αθηνών για τη διετία 2018-20, είναι έτοιμο και εμπλουτίζεται συνεχώς με το απαραίτητο υλικό (εργασίες μαθητών, νέα από τις κινητικότητες κ.α.).
Για να προηγηθείτε στο web site πατήστε ΕΔΩ.
Οι μαθητές του Erasmus+ γνωρίζουν τους πρωτοπόρους της κυκλικής οικονομίας
4 μαθητές του Erasmus+ επισκέφτηκαν την ΚΟΙΝΣΕΠ “Σχεδία Art” στη Στοά Εμπόρων, στο κέντρο της πόλης για να δούν και να μελετήσουν από κοντά μια πρωτότυπη κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση που λειτουργεί πλήρως με το μοντέλο της Κυκλικής Οικονομίας. Στη “Σχεδία Art” άνθρωποι που πριν λίγο καιρό ήταν άστεγοι, δημιουργούν αντικείμενα τέχνης (κοσμήματα, τσάντες, φωτιστικά κ.α.) αποκλειστικά με την επαναχρησιμοποίηση σελίδων από απούλητα τεύχη του εξαιρετικού περιοδικού δρόμου “Σχεδία” τα έσοδα από την πώληση του οποίου καταλήγουν στους αστέγους.
Οι μαθητές έκαναν ερωτήσεις στους εμπνευστές και στους εργαζόμενους της επιχείρησης και έλαβαν απαντήσεις σχετικά με την κυκλική οικονομία όπως εφαρμόζεται στη Σχεδία Art, αλλά και τις προοπτικές αυτού του οικονομικού μοντέλου στη χώρα μας. Ευχαριστούμε πολύ τις ευγενέστατες κυρίες Αιμιλία και Κριστίν για τον χρόνο που διέθεσαν στους μαθητές μας και τις συγχαίρουμε για το σπουδαίο κοινωνικό έργο που επιτελούν.
Erasmus+ και ανταποδοτική ανακύκλωση
Η μεγάλη περιβαλλοντική συνεισφορά των μαθητών του σχολείου μας συνεχίζεται και ανεβαίνει σε νέα επίπεδα. Σήμερα ανακυκλώσαμε πάνω από 4.000 πλαστικά μπουκάλια και αλουμινένια κουτάκια που είχαμε συγκεντρώσει στο σχολείο το προηγούμενο διάστημα, στα “Σπιτάκια της Ανακύκλωσης” του Πάρκου Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης. Έτσι, δώσαμε το παράδειγμα που οφείλει να ακολουθεί ο ενεργός πολίτης σήμερα, δηλαδή να μειώνει το οικολογικό του αποτύπωμα, να προωθεί την κυκλική οικονομία και να εξοικονομεί τους πολύτιμους ενεργειακούς πόρους του πλανήτη μας.
Η κινητικότητα στην Αθήνα σε 5'
Ένα βίντεο με κορυφαίες στιγμές της πρώτης μαθητικής κινητικότητας του Προγράμματος Erasmus+ “Think Circular to prepare the future” το οποίο συντονίζει το σχολείο μας για τη διετία 2018-20.
Οι εργασίες των μαθητών του Erasmus+ για το λεξιλόγιο της κυκλικής οικονομίας
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας στην Αθήνα (11/12-17/12/18), οι μαθητές εργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες αποτελούμενες από μαθητές και των 4 χωρών (Ελλάδα, Γερμανία, Φινλανδία και Ιταλία) για να υλοποιήσουν τους στόχους τους Προγράμματος Erasmus+ που συντονίζουμε. Την τρίτη ημέρα της κινητικότητας συνεργάστηκαν επί μιάμιση ώρα για να ετοιμάσουν μικρές παρουσιάσεις που επεξηγούν την βασική ορολογία της Κυκλικής Οικονομίας, ορολογία η οποία αποτέλεσε τη βάση ενός ωραίου παιχνιδιού κατανόησης που προηγήθηκε στην Αίθουσα Ομαδοσυνεργατικής Διδασκαλίας.
Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 2018-20
Το σχολείο μας συντονίζει για τη διετία 2018-20 το εγκεκριμένο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, Erasmus+ 2018) με τίτλο “Think circular to prepare the future“.
Συνοδοιπόροι μας στο Πρόγραμμα είναι τα σχολεία Istitituto Tecnico Economico Gian Battista Bodoni από την Πάρμα της Ιταλίας, Liedon Lukio από το Λιέτο της Φινλανδίας και Hans-Böckler-Berufskolleg Marl/Haltern από το Μαρλ της Γερμανίας με τους καθηγητές και μαθητές των οποίων από κοινού θα προτείνουμε ευρηματικούς τρόπους για να προωθήσουμε την Κυκλική Οικονομία, η οποία συνδυάζει την ανάπτυξη με την προστασία του Περιβάλλοντος. Στο Πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν δεκάδες μαθητές των 4 σχολείων οι οποίοι καλούνται να δημιουργήσουν με πρωτοτυπία και συνεργατικότητα πρωτότυπες επιχειρηματικές ιδέες με γνώμονα την Αειφορία και την ευρωπαϊκή συνεργασία.
Οι δραστηριότητές μας στο Πρόγραμμα αυτό καταγράφονται και παρουσιάζονται αναλυτικά στο σχετικό blog των Προγραμμάτων Erasmus+ του σχολείου μας.
Erasmus+ ΚΑ1 κινητικότητα προσωπικού
Το 53ο Γενικό Λύκειο Αθηνών συμμετέχει επιτυχώς από το 2016 σε εγκεκριμένα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ ΚΑ1 που αφορούν σε κινητικότητες καθηγητών στο εξωτερικό με σκοπό την επιμόρφωσή τους σε σύγχρονες διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους τις οποίες καλούνται να εφαρμόσουν στα σχολεία τους και να διαδώσουν στους συναδέλφους τους.
Κατά το σχολικό έτος 2016-17 επτά καθηγήτριες και ένας καθηγητής συμμετείχαν σε Προγράμματα Erasmus+ KA1 και επιμορφώθηκαν κυρίως στην εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών. Η νέα γνώση και οι δεξιότητες που αποκόμισαν από την επιμόρφωσή τους, ήδη αξιοποιούνται στη σχολική τάξη (στα Διδακτικά Αντικείμενα και στα Εκπαιδευτικά Προγράμματα) με επιτυχία και τυγχάνει μεγάλης αποδοχής από μαθητές και γονείς.
Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 2015-18
Στο 53ο ΓΕΛ Αθηνών συμμετείχαμε την τριετία 2015-18 ως εταίροι σε σύμπραξη 5 σχολείων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα με τίτλο «Entrepreneurship in secondary schools» το οποίο αποσκοπούσε στην ανάπτυξη του επιχειρηματικού πνεύματος και του πνεύματος της καινοτομίας και του εθελοντισμού στους μαθητές των σχολείων μας. Το αποτέλεσμα του Προγράμματος στο οποίο ενεπλάκησαν πάνω από 40 μαθητές του σχολείου μας ήταν απολύτως επιτυχημένο καθώς οι ομαδικές εργασίες, το πνεύμα συναδελφικότητας μεταξύ των μαθητών όλων των σχολείων, η ανάπτυξη κριτικής και πρωτότυπης σκέψης και η εθελοντική δράση απέδειξαν ότι η συνεργασία μεταξύ σχολείων είναι ο δρόμος του ευρωπαϊκού μέλλοντος.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις ψηφιακές εργασίες που εκπόνησαν οι πολυεθνικές ομάδες των μαθητών των 5 σχολείων.
Για το blog όλων των Προγραμμάτων του Erasmus+ στο 53ο Γενικό Λύκειο Αθηνών πατήστε ΕΔΩ
Welcome To Eikra
Tmply dummy text of the printing and typesetting indust Lorem Ipsum has been theindustry’s standard dummy text ever since simply dummy text of the printing and etypesetting industry. Lorem Ipsum has been the induststandard dummy text ever since en an unknown printer took a galley of type scrambledmaining.