Αγωγή Υγείας

Δράσεις Συμβουλευτικής από το Κέντρο Πρόληψης Δήμου Αθηναίων ``Αθηνά Αφαία``

Τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο του 2024 υλοποιείται στο σχολείο μας σειρά δράσεων Συμβουλευτικής και Πρόληψης για όλους/-ες τους/τις μαθητές/-ήτριες του σχολείου μας από τις ειδικές συμβούλους του Κέντρου Πρόληψς Δήμου Αθηναίων “Αθηνά Αφαία”.

Ευχαριστούμε θερμά τις κ. Γουρουντή, Καλαμοβράκα και Παυλοπούλου για τις εξαιρετικά ποιοτικές και χρήσιμες συνεδρίες με τα παιδιά του σχολείου μας.

Ωριαία Προγράμματα Αγωγής Υγείας από τη 2η ΤΟΜΥ ΑΘΗΝΑΣ (2023-24)

Τον Φεβρουάριο του 2024 υλοποιείται στο σχολείο μας το πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας “Ανάπτυξη και υλοποίηση δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας σε Εθνικό Επίπεδο για το σχολικό έτος 2023-2024” με τα εξής θέματα από τις κάτωθι ειδικούς επιστήμονες:

Βαγενά Δήμητρα,  μαία Κ.Υ.ΠΛ.Αττικής
Α) Σεξουαλική  και αναπαραγωγική υγεία  (Α και Β Λυκείου)
Β)Υγιής  ύπνος ,η σημασία, η ασφάλεια και η απόλαυση (Α και Β Λυκείου)
Γ)Εθισμός στο διαδίκτυο, εκφοβισμός στο φυσικό και διαδικτυακό χώρο (Α Λυκείου)
Γεωργία Αραπακοπούλου, ΠΕ Νοσηλεύτρια  2η ΤΟΜΥ ΑΘΗΝΑΣ
Α) Σεξουαλική  και αναπαραγωγική υγεία  (Α και Β Λυκείου)
Β)Πρόληψη Λοιμώξεων HIV /AIDS ,ΗΠΑΤΙΤΙΔΕΣ) (Α,Β και Γ Λυκείου)

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο Εκπαιδευτικός Όμιλος Αγωγής Υγείας ``ΑΣΚΩ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ ΜΟΥ`` (2022-23)

Το σχέδιο δράσης ΑΣΚΩ ΟΡΘΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ ΜΟΥ ξεκίνησε στις 15 Οκτωβρίου 2022 και ολοκληρώθηκε στις 15 Μαϊου 2023. Συμμετείχαν 11 μαθήτριες και 1 μαθητής. Προηγήθηκε η ενημέρωση των μαθητών του σχολείου για τη συγκεκριμένη δράση, η καταγραφή  των ενδιαφερόμενων και η γραπτή συναίνεση των κηδεμόνων τους  μέσω υπεύθυνης δήλωσης.

Η πρώτη συνάντηση με τους μαθητές πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα φυσικής αγωγής με την παρουσία και των δύο καθηγητών Φ. Α. Προκειμένου να εμπλακούν οι μαθητές προβλήθηκε ένα  βίντεο με πλούσιο  οπτικοακουστικό υλικό που αφορούσε τις παραμορφώσεις τις σπονδυλικής στήλης (κύφωση,λόρδωση,σκολίωση). Ακολούθησε συζήτηση για  τις  αίτιες που προκαλούν τις παραμορφώσεις, πώς μπορούμε να αντιληφθούμε αν έχουμε κάποιου είδους παραμόρφωση,  πώς μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε ή και να τις προλάβουμε. Στη δεύτερη συνάντηση εστιάσαμε στην αναπνοή και συγκεκριμένα στη διαφραγματική αναπνοή και τη σπουδαιότητα της τόσο κατά την ηρεμία όσο και κατά τη διάρκεια της άσκησης. Αρχικά ζητήσαμε από τους μαθητές να αναπνέυσουν βαθιά με όποιο τρόπο επιθυμούν αυτοί και στη συνέχεια μέσα από συγκεκριμένες οδηγίες και τεχνικές εξασκήθηκαν στη διαφραγματική αναπνοή. Ακολούθησε συζήτηση σχετική με το θέμα. Στις επόμενες συναντήσεις μέσα από ορθοσωμικές ασκήσεις και συγκεκριμένα με τη μέθοδο pilates και σε συνδιασμό πάντα με τη διαφραγματική αναπνοή έγινε προσπάθεια ενδυνάμωσης του μυϊκού συστήματος των μαθητών με έμφαση στις μυϊκές ομάδες που περιβάλλουνν τη σπονδυλική στήλη( κοιλιακοί, μραχιαίοι, γλουτιαίοι). Η δράση ξεκίνησε με βασικές ασκήσεις σε στρώματα (pilates mat), στη συνέχεια προσθέσαμε ασκήσεις με μπάρα από όρθια, καθιστή ή ξαπλωτή θέση, ασκήσεις με λάστιχα διαφορετικού βαθμού δυσκολίας, μπάλες μαλακές(διαφορετικού μεγέθους) καθώς και ασκήσεις στα πολύζυγα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις διατάσεις  στην αρχή των ασκήσεων προκειμένου να πετύχουμε ισόπλευρη και αρμονική εκγύμναση των δύο πλευρών του σώματος αλλά και στο τέλος  προκειμένου να επαναφέρουμε τους μύες στο αρχικό τους μήκος για αποφυγή τραυματισμών και μεγαλύτερη ευλυγισία Επιπλέον από τις πρώτες συναντήσεις οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η κάθε ομάδα επέλεξε ένα θέμα σχετικό με τη δράση και τα μέλη της συνεργάστηκαν καθόλη τη διάρκεια του έτους και εκτός σχολείου  προκειμένου να ετοιμάσουν την εργασία. Η πρώτη εργασία αφορούσε τη σπουδαιότητα της σωστής στάσης σώματος, τις παραμορφώσεις της σπονδυλικής στήλης και τη συμβολή της άσκησης στηην αντιμετωπισή τους. Η δεύτερη  ήταν επικεντρωμένη στην ορθοσωμική άσκηση και στη μέθοδο pilates που εφαρμόσαμε κατά τη διάρκεια της δράσης. Η τρίτη αφορούσε τη σωστή και βαθιά αναπνοή και το ρόλο της κατά τη διάρκεια της άσκησης. Όταν οι ομάδες ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους συνεργάστηκαν με σκοπό να παρουσιάσουν τη συνολική  εργασία σε μεγαλύτερο μέρος του μαθητικού πληθυσμού. Η παρουσίαση  έγινε  στις 15 Μαϊου 2023 σε όλους τους μαθητές  της Α τάξης Λυκείου. Η παρουσίαση είχε διάδραση  με τους  μαθητές της Α τάξης να συμμετέχουν ενεργά είτε απαντώντας σε ερωτήσεις που προέκυπταν κατά τη διάρκεια  αυτής είτε κάνοντας οι ίδιοι ερωτήσεις στα μέλη της ομάδας.  Εκτός από την προβολή πληροφοριών, εικόνων και βίντεο σχετικών με τη δράση έγινε επίδειξη της σωστής θέσης που πρέπει να έχει το σώμα μας όταν καθόμαστε, στεκόμαστε, περπατάμε. Επιπλέον  πραγματοποιήθηκαν κάποιες  ορθοσωματικές ασκήσεις με τη χρήση μπάρας από όρθια θέση,  όπου συμμετείχαν και μαθητές της Α τάξης.  Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με επίδειξη της διαφραγματικής αναπνοής  από δύο μέλη της ομάδας και στη συνέχεια με την καθοδηγησή τους τη συμμετοχή όλων των μαθητών σε αυτό. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι στο τέλος κάποιοι μαθητές της Α ταξης παρέμειναν και ζήτησαν από τους καθηγητές Φ.Α πληροφορίες για τον εντοπισμό τυχόν παραμορφώσεων στο σώμα τους  αλλά και το ασκησιολόγιο που θα πρέπει να ακολουθήσουν για να τις αντιμετωπίσουν.

Εκπαιδευτικός Όμιλος Αγωγής Υγείας ``ΑΣΚΩ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ ΜΟΥ`` (2022-23)

Το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας υλοποιείται από την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κ. Αθανασού Ευαγγελία και ομάδα 10 μαθητριών / μαθητών.

Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι η εκγύμναση του μυοσκελετικού συστήματος των μαθητών με  τρόπο που θα συμβάλλει στη σωστή στάση του σώματος αλλά και η εκμάθηση του σωστού τρόπου αναπνοής κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Επιμέρους στόχοι είναι να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες κιναισθητική αντίληψη, καλύτερο έλεγχο του σώματος και συντονισμό των μελών τους. Να αποκτήσουν γνώσεις για τη σωστή στάση του σώματος και τα οφέλη της αλλά και το ρόλο της σωστής αναπνοής κατά τη διάρκεια της άσκησης Μέσα από  τη γνωριμία με το σώμα τους και την αποδοχή του να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση και μέσα από συνεργατικές δράσεις να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας. Τέλος να χαλαρώσουν και να αποσυμπιεστούν από τις απαιτήσεις της καθημερινότητας και να αποκτήσουν συνήθειες που θα τους οδηγήσουν στη δια βίου άσκηση.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ``Πρώτες Βοήθειες`` (2015-16)

Το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας υλοποιήθηκε από την καθηγήτρια Βιολογίας κ. Τριανταφυλλοπούλου Βασιλική και ομάδα 20 μαθητριών / μαθητών. Θέμα του Προγράμματος ήταν η εκμάθηση της παροχής Πρώτων Βοηθειών, μια δεξιότητα τόσο απαραίτητη για την καθημερινότητά μας. Στο πλαίσιο του Προγράμματος η ομάδα συνεργάστηκε με τον Ερυθρό Σταυρό και Νοσοκομεία.

Translate »
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial