Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Α΄ Λυκείου σε Πήλιο - Βόλο

Μαθητές και μαθήτριες της Α’ Λυκείου του σχολείου μας με τη συνοδεία 5 εκπαιδευτικών επισκέφτηκαν το μαγευτικό Πήλιο και την πόλη του Βόλου από τις 20 ως τις 22 Απριλίου 2024. Παιδιά και εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν και θαύμασαν τις ξεχωριστές ομορφιές της Μαγνησίας: τον προϊστορικό οικισμό Διμήνι, τα γραφικά χωριά του Πηλίου Πορταριά, Μηλιές και Μακρυνίτσα με τη μακραίωνη ιστορία και την πλούσια και ολοζώντανη υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά, το Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου και τη φημισμένη παραλιακή οδό της πόλης των Αργοναυτών.

Συγχαρητήρια σε μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς για την πραγματοποίηση της επιτυχημένης εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Παρακολουθείστε τις δραστηριότητες των μαθητών του σχολείου μας στη σελίδα μας στο instagram:

και στο κανάλι μας στο YouTube  https://www.youtube.com/@53rdlyceumofathens4

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Β΄ Λυκείου στη Σύρο

Μαθητές και μαθήτριες της Β’ Λυκείου του σχολείου μας με τη συνοδεία 5 εκπαιδευτικών επισκέφτηκαν την “Αρχόντισσα των Κυκλάδων” Σύρο από τις 11 ως τις 14 Απριλίου 2024. Παιδιά και εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν σε όλα τα φημισμένα αξιοθέατα της Ερμούπολης και του υπόλοιπου νησιού: τις μοναδικές εκκλησίες, το πανέμορφο νεοκλασικό Δημαρχείο, το Θέατρο Απόλλων, τη συνοικία Βαπόρια, τα γραφικά σοκάκια, το Βιομηχανικό Μουσείο αλλά και τις σύγχρονες βιοτεχνίες των περίφημων λουκουμιών.

Συγχαρητήρια σε μαθητές, μαθήριες και εκπαιδευτικούς για την πραγματοποίηση της επιτυχημένης εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Παρακολουθείστε τις δραστηριότητες των μαθητών του σχολείου μας στη σελίδα μας στο instagram:

και στο κανάλι μας στο YouTube  https://www.youtube.com/@53rdlyceumofathens4

Στα ίχνη του Περικλέους!

Το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Β’ Λυκείου ήταν ξεχωριστό στις 13 Μαρτίου 2024! Οι μαθητές του Β4 διάβασαν το κείμενο “Περικλέους Επιτάφιος” μέσα στον υποβλητικό χώρο του Κεραμεικού, εκεί περίπου όπου εκφώνησε τον ιστορικό λόγο του ο περίφημος Αθηναίος πολιτικός πριν από δυόμιση χιλιάδες χρόνια! Επιπλέον εξερεύνησαν και έμαθαν τα “μυστικά” του Κεραμεικού μέσα από μια βιωματική-ανακαλυπτική μαθησιακή διαδικασία με τη χρήση της εκπαιδευτικής εφαρμογής Actionbound. Μπορείτε κι εσείς να ακολουθήσετε τη διαδρομή αυτή σκανάροντας το QR Code της φωτογραφίας στην εφαρμογή.

Παρακολουθείστε τις δραστηριότητες των μαθητών του σχολείου μας στη σελίδα μας στο instagram:

και στο κανάλι μας στο YouTube  https://www.youtube.com/@53rdlyceumofathens4

Βιωματική δραστηριότητα στην Αρχαία Αγορά

Ένα διαφορετικό μάθημα Αρχαίων Ελληνικών στις 6 Μαρτίου 2024! Οι μαθητές του Α3 διάβασαν το κείμενο του Ξενοφώντα στην Αρχαία Αγορά! Μεταφέρθηκαν νοερά στη δίκη του Θηραμένη και φαντάστηκαν τις τελευταίες στιγμές του στην αγορά πριν την καταδίκη του. Ακόμη, ανακάλυψαν τα σπουδαία μνημεία της Αγοράς αξιοποιώντας την εκπαιδευτική εφαρμογή Actionbound. Μπορείτε κι εσείς να ακολουθήσετε τη διαδρομή αυτή σκανάροντας το QR Code της φωτογραφίας στην εφαρμογή.

Παρακολουθείστε τις δραστηριότητες των μαθητών του σχολείου μας στη σελίδα μας στο instagram:

και στο κανάλι μας στο YouTube  https://www.youtube.com/@53rdlyceumofathens4

Επίσκεψη του τμήματος Β3 στο Άυλο Λύκειο

Mια ξεχωριστή επίσκεψη για τους/τις μαθητές/-ήτριες του Β3 στο Ωδείον Αθηνών. Οι μαθητές μας έγιναν για λίγο μαθητές του Άυλου Λυκείου και βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στο διάλογο αλλά και στη λήψη αποφάσεων όχι μόνο διαλεγόμενοι μεταξύ τους αλλά και με τους σοφούς της αρχαίας Ελλάδας με τη βοήθεια καινοτόμου ψηφιακής τεχνολογίας! Εξαιρετική ιδέα, εξαιρετική υλοποίηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών “Δημόκριτος”

Το Ινστιτούτο Γκαίτε και η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση συνεργάζονται

Στις 19 Δεκεμβρίου η ομάδα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του σχολείου μας είχε την τιμή να επισκεφτεί το Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε και να συμμετάσχει σε δράση ευαισθητοποίησης για την Κλιματική Κρίση. Οι μαθητές/-ήτριες παρακολούθησαν ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ και στη συνέχεια συμμετείχαν σε ανοιχτή συζήτησης για τις επιπτώσεις της Κλιματικής Κρίσης και το πώς αυτή θα περιοριστεί. Ευχαριστούμε πολύ τους αρμοδίους του Ινστιτούτου Γκαίτε για την ευκαιρία που μας έδωσαν να συμμετάσχουμε σε αυτή τη δράση.

Παρακολουθείστε τις δραστηριότητες των μαθητών του σχολείου μας στη σελίδα μας στο instagram:

και στο κανάλι μας στο YouTube  https://www.youtube.com/@53rdlyceumofathens4

Το χριστουγεννιάτικο δώρο των νικητών του διαγωνισμού ανακύκλωσης

Οι μεγάλοι νικητές του Διαγωνισμού Ανακύκλωσης 2023 του σχολείου μας , οι μαθητές/-ήτριες του τμήματος Β2, έλαβαν σήμερα 15 Δεκεμβρίου 2023 το βραβείο τους: μια επίσκεψη στην εντυπωσιακή Εθνική Πινακοθήκη για να απολαύσουν την περιοδική έκθεση “ΑΣΤΥΓΡΑΦΙΑ”. Η πρωτότυπη έκθεση προβάλλει δημιουργίες Ελλήνων καλλιτεχνών που εμπνέονται από τη μοντέρνα Αθήνα του ’50, ’60 και ’70. Έτσι, ταιριάζει άψογα και με το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία”.

Πολιτισμός και σεβασμός στο περιβάλλον σε ένα εντυπωσιακό κτίριο και μια πρωτότυπη έκθεση!

Μια μοναδική επίσκεψη στο Άυλο Λύκειο

Mια ξεχωριστή επίσκεψη για τους/τις μαθητές/-ήτριες του Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Ωδείον Αθηνών. Οι μαθητές μας έγιναν για λίγο μαθητές του Άυλου Λυκείου και βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στο διάλογο αλλά και στη λήψη αποφάσεων όχι μόνο διαλεγόμενοι μεταξύ τους αλλά και με τους σοφούς της αρχαίας Ελλάδας με τη βοήθεια καινοτόμου ψηφιακής τεχνολογίας! Εξαιρετική ιδέα, εξαιρετική υλοποίηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών “Δημόκριτος”

Πρόγραμμα 5ήμερης εκδρομής στη Ρόδο 2023

Για το πρόγραμμα 5ήμερης εκδρομής στη Ρόδο 2023 πατήστε ΕΔΩ.

Επίσκεψη στο Μουσείο Ζωολογίας Ε.Κ.Π.Α.

Οι μαθητές/-ήτριες της Β’ Λυκείου επισκέφθηκαν στις 27/11/2023 το τμήμα Βιολογίας του ΕΚΠΑ και το Μουσείο Ζωολογίας. Πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο μουσείο ζωολογίας και επίσκεψη στο χώρο των πειραμάτων με θαλάσσιους οργανισμούς.

Ευχαριστούμε θερμά τους υπευθύνους του Τμήματος Βιολογίας για τη φιλοξενία τους.

Επίσκεψη στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (Μ.Ι.Θ.Ε.) και στο Μουσείο Ζωολογίας

Πόσο λογικοί είμαστε; Πόσο εμπιστευόμαστε τις αισθήσεις μας; Η αλήθεια είναι πως και μόνο το γεγονός ότι είμαστε άνθρωποι μας κάνει να βρισκόμαστε συνεχώς υπό την επίδραση γνωσιακών διεργασιών που δυστυχώς διαστρεβλώνουν τη σκέψη, επηρεάζουν τις πεποιθήσεις, τις αποφάσεις και τις κρίσεις που λαμβάνουμε κάθε μέρα. Από το τι ρούχα θα φορέσουμε το πρωί μέχρι το ποιες ενέργειες θα κάνουμε ώστε να είμαστε αποτελεσματικοί στην εργασία μας και πώς θα συμπεριφερθούμε στις προσωπικές μας σχέσεις. Κάποιες αποφάσεις που παίρνουμε έχουν αντίκτυπο και στο κοινωνικό σύνολο, όπως για παράδειγμα αν θα αφήσουμε σκουπίδια στην παραλία μέχρι και στο τι θα ψηφίσουμε στις εθνικές εκλογές. Για να μάθουμε περισσότερα σχετικά με το θέμα μαθητές/-ήτριες της Γ’ Λυκείου και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επισκεφθήκαμε στις 15 Μαΐου 2023 το Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (Μ.Ι.Θ.Ε.) του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Πανεπιστημιούπολη με σκοπό να συναντήσουμε τη Δρ. Γιούλη Φωκά-Καβαλιεράκη.

Εκεί, πραγματοποιήθηκε διάλεξη κατά την οποία συζητήθηκαν μύθοι για τον εγκέφαλο, όπως αν «Χρησιμοποιούμε μόνο 10% του εγκεφάλου μας». Στη συνέχεια δόθηκε ο ορισμός της ψυχολογίας και κάποια ιστορικά στοιχεία. Αναφέρθηκαν οι σύγχρονες επιστήμες που μελετούν τον εγκέφαλο, τη νόηση και τη συμπεριφορά. Παρουσιάστηκαν  γνώστες αντιληπτικές πλάνες, γνωσιακές προκαταλήψεις-μεροληψίες (cognitive biases) και ευρεστικές  (heuristics), με σκοπό την κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς του τρόπου λήψης αποφάσεων. Τέλος, έγινε σύνδεση όλων των παραπάνω με τη Σύγχρονη Θεωρία της Εξέλιξης.

Μερικές πληροφορίες

Αντιληπτικές πλάνες: κατάσταση όπου η αντίληψη, η μνήμη ή η κρίση υπόκειται σε λάθη. Τα λάθη αυτά συνιστούν μια διαφορά ανάμεσα στην υποκειμενική εμπειρία (αυτό που νομίζουμε ότι είναι) και την πραγματικότητα (Schacter et al., 2012).

Heuristics: απλοί νοητικοί μηχανισμοί που βοηθούν στην αποτελεσματική επίλυση προβλημάτων.

Cognitive bias: συστηματικοί μη ορθολογικοί τρόποι ερμηνείας ερεθισμάτων & πληροφοριών.

Σύνδεση με τη Σύγχρονη θεωρία της Εξέλιξης: ενδεχομένως σε παλαιότερους χρόνους διαμορφώθηκαν ως προσαρμοστικοί μηχανισμοί επιβίωσης σε δύσκολες συνθήκες, προστατευτικοί μηχανισμοί από πιθανές αποτυχίες και τρόποι ερμηνείας ανεξήγητων για το ανθρώπινο μυαλό γεγονότων. Χρησίμευσαν και χρησιμεύουν ως μέσα ταχείας εγκεφαλικής επεξεργασίας πληροφοριών και λήψης γρήγορων αποφάσεων όταν το επιβάλλουν οι συνθήκες (για παράδειγμα κάτω από έντονο στρες) καθώς και ως μέσα ανεύρεσης συντρόφου και εγκατάστασης συλλογικών σχέσεων.

Επιπλέον πληροφορίες: Για όποιον ενδιαφέρεται, η online εγκυκλοπαίδεια Wikipedia ή το διαδραστικό αρχείο της Wikimedia Commons διαθέτουν πλήρη καταγραφή των cognitive bias

 

The Cognitive Bias Codex (wikimedia.org)

Στη συνέχεια βρεθήκαμε το τμήμα Βιολογίας του ΕΚΠΑ και το Μουσείο Ζωολογίας. Πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο μουσείο ζωολογίας και επίσκεψη στο χώρο των πειραμάτων με θαλάσσιους οργανισμούς, όπου παρουσιάστηκε η πειραματική μεθοδολογία η οποία εφαρμόζεται για τη μελέτη της μνήμης και της μάθησης των χταποδιών.

Ευχαριστούμε θερμά τους υπευθύνους του Τμήματος Μ.Ι.Θ.Ε. και του Βιολογικού για τη φιλοξενία τους και για τις εξαιρετικές διαλέξεις και ξεναγήσεις τους.

Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Μαθητές/-ήτριες της Β’ Λυκείου και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επισκέφθηκαν στις 16 Μαΐου 2023 τη Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και είδαν από κοντά το χώρο μελέτης επιστημόνων και φοιτητών. Τα απεικονιζόμενα βιβλία αποτελούν μέρος της συλλογής του τομέα Σπάνιων Βιβλίων της βιβλιοθήκης, όπου και καταχωρίζονται έργα που έχουν εκδοθεί πριν από το 1930.
Η ξυλόγλυπτη μικρογραφία του ανακτόρου της Κνωσού αξιοποιούταν εκπαιδευτικά τις προηγούμενες δεκαετίες, ενώ και η αγιογραφική περίπτωση του προφήτη Ηλία συνιστά κι αυτή δείγμα εκπαιδευτικής χρήσης. Τονίστηκε από τον ξεναγό ότι το συγκεκριμένο μουσείο καλύπτει ακριβώς τις ανάγκες του φοιτητικού κοινού για πρακτική διάδραση με το αρχαιολογικό υλικό.
Ευχαριστούμε θερμά τους υπευθύνους της Βιβλιοθήκης για τη φιλοξενία τους στη Βιβλιοθήκη του ιστορικού πανεπιστημίου.

Επίσκεψη μαθητών/-ητριών στο ΙΙΒΕΑΑ

Μαθητές/-ήτριες της Γ’ Λυκείου και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επισκέφθηκαν στις 10 Φεβρουαρίου 2023 το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών και είδαν από κοντά το χώρο έρευνας κορυφαίων επιστημόνων. Ακολούθησε διαδραστικό παιχνίδι σχετικό με τους εναλλακτικούς τρόπους συνεργασίας των ατόμων με σκοπό την επίτευξη ενός κοινού στόχου, όπως η υλοποίηση ενός ομαδικού project στο χώρο εργασίας τους. Τέλος, πραγματοποιήθηκε βιωματική δράση στο αμφιθέατρο του ΙΒΕΑΑ με σκοπό την ενδυνάμωση των μαθητών ώστε να χαράξουν τη διαδρομή για την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη. Η τελευταία δράση υλοποιήθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Flow Athens. Ευχαριστούμε θερμά τους υπευθύνους του ΙΙΒΕΑΑ για τη μοναδική ευκαιρία που έδωσαν στους/στις μαθητές/-ήτριές μας να έρθουν σε επαφή με έναν κορυφαίο επιστημονικό οργανισμό.

Επίσκεψη στο Πάντειο Πανεπιστήμιο για μαθητές/-ήτριες της Γ' λυκείου

Οι μαθητές/-ήτριες της Γ’ Λυκείου επισκέφθηκαν το Πάντειο Πανεπιστήμιο στις 18 Ιανουαρίου 2023. Ευχαριστούμε την πρύτανη, κυρία Χριστίνα Κουλούρη, για τη θερμή υποδοχή και την εξαιρετική τιμή που μας έκανε! Ευχαριστούμε θερμά την δρ. Δήμητρα Ιορδάνογλου που μας προβλημάτισε για θέματα ηγεσίας και συναισθηματικής νοημοσύνης με την εμπεριστατωμένη παρουσίασή της!

Δράσεις αλληλεγγύης των μαθητών μας

Την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου το τμήμα μας (Α4) επισκέφθηκε την κοινωνική κουζίνα “Ο άλλος άνθρωπος”. Όταν φτάσαμε, μετά από μια σύντομη ξενάγηση στο χώρο, οι αρμόδιοι μάς οδήγησαν στην κουζίνα, όπου προετοιμάσαμε και σερβίραμε πρωινό σε ανθρώπους που το είχαν μεγάλη ανάγκη. Αφού ολοκληρώσαμε τη διαδικασία, κάναμε ένα σύντομο διάλειμμα και έπειτα κόψαμε ψωμί ως συνοδευτικό για το μεσημεριανό γεύμα. Ταυτόχρονα, ορισμένα παιδιά έκοβαν και καθάριζαν κρεμμύδια και άλλα μοίραζαν γλυκά. Τέλος, καθαρίσαμε το χώρο και μας δόθηκαν μαρκαδόροι, ώστε να γράψουμε όμορφα μηνύματα και ευχές πάνω στα καπάκια των τάπερ του μεσημεριανού φαγητού. Συζητώντας, ύστερα, στην τάξη διαπιστώσαμε πως όλοι μας χαρήκαμε πολύ με αυτή την εθελοντική δράση και τη βοήθεια που προσφέραμε σε τόσους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Ακόμη, ευαισθητοποιηθήκαμε βλέποντας πόσοι άνθρωποι χρειάζονται τη βοήθειά μας και καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η προσφορά. Όλοι μας θαυμάσαμε την πρωτοβουλία των κοινωνικών δομών με σκοπό τη βοήθεια των ανθρώπων αφιλοκερδώς.

Επίσκεψη μαθητών/-ητριών και εκπαιδευτικών στο Μουσείο Ζωολογίας ΕΚΠΑ (25 Νοεμβρίου 2022)

Οι μαθητές/-ήτριες της Α’ τάξης του σχολείου μας, μαζί με 2 εκπαιδευτικούς φυσικών επιστημών, επισκέφτηκαν το Μουσείο Ζωολογίας του ΕΚΠΑ και εντυπωσιάστηκαν από τα μοναδικά εκθέματα. Ευχαριστούμε τους υπευθύνους του μουσείου για τη θαυμάσια ξενάγηση στο χώρο.

Επίσκεψη μαθητριών / μαθητών και εκπαιδευτικών στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης

Οι μαθήτριες και μαθητές της Γ’ τάξης Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών μαζί με 2 εκπαιδευτικούς  πραγματοποίησαν μια βιωματική εκπαιδευτική δραστηριότητα στον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως στις 9 Μαρτίου 2022 . Αξιοποιώντας την εκπαιδευτική εφαρμογή Actionbound “ανακάλυψαν” τα μυστικά της Ακρόπολης και απόλαυσαν το ασύγκριτο μεγαλείο των μνημείων της!

Για να αξιοποιήσετε κι εσείς την συνδυάσετε κι εσείς την εκπαιδευτική εφαρμογή Actionbound κατά την επίσκεψή σας στην Ακρόπολη πατήστε ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Ηγεσία και συναισθηματική νοημοσύνη

28 μαθητές / -ήτριες της Γ΄ Λυκείου και 2 καθηγήτριες του σχολείου μας επισκέφθηκαν το τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022. Οι μαθητές ήταν προσκεκλημένοι της Επίκουρης Καθηγήτριας κυρίας Δήμητρας Ιορδάνογλου, η οποία τους διαφώτισε σε θέματα ηγεσίας και συναισθηματικής νοημοσύνης. Το θέμα της διάλεξης ήταν συναφές με το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας στο πλαίσιο του οποίου έγινε η διδακτική επίσκεψη. Οι μαθητές αφού προβληματίστηκαν για το ποιο είδος ηγέτη είναι το καταλληλότερο στο επαγγελματικό περιβάλλον, συνειδητοποίησαν την αξία της ενσυναίσθησης στο σύγχρονο κόσμο. Τέλος, ξεναγήθηκαν στη Βιβλιοθήκη του Παντείου από τον κ. Δημήτριο Ντούνα, μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού της Σχολής. Για να δείτε την παρουσίαση πατήστε στον τίτλο του άρθρου [pdf-embedder url="http://53lyk-athin.att.sch.gr/wp-content/uploads/2022/04/53o-ΓΕΛ-ΗΓΕΣΙΑ-ΔΗΜΗΤΡΑ-ΙΟΡΔΑΝΟΓΛΟΥ.pdf" title="53o ΓΕΛ- ΗΓΕΣΙΑ - ΔΗΜΗΤΡΑ ΙΟΡΔΑΝΟΓΛΟΥ"]

Translate »
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial